Malte 2 + det løse.

Malte trøje nr.2 er nu færdig. Der er hæftet ender og den er skyllet op. Knapperne sætter min kollega selv i. Det er hendes yngste barnebarn der skal have den.
Ærmerne er strikket rundt på strømpepinde for at undgå sammensygningen ved at strikke frem og tilbage.
Selv samme kollega var en tur med til Uldgalleriet forleden dag. Jeg skulle hente nogle bøger som var bestilt hjem. Bl.a bogen  sjaler nordfra. En super feminin og smuk bog.
Af garn har jeg længe kredset om Isager tweed  men endnu ikke købt det.  Det gjorde jeg så forleden. 7 ngl. til modellen Plain af Susie Haumann. En hyggetrøje til herhjemme mangler jeg og den er fin til mig/det.
Men først skal der strikkes videre på "bestillingerne"
Bella babytæppe og en veninde kjole er netop nu på pindene.
Rigtig god weekend til alle.

FAKTA.
Design: Malte af Rachel Søgaard.
Garn: Anina fra Filcolana
Fra lager: Niks. Købt til formålet.
Anvendt: 219g. totalt.
Farve: 225 julerød- 956 koksgrå- 954 lysgrå
Købt hos: Uldgalleriet.
Pinde: 3 + 3 1/2 mm rundpinde & str.pinde.
Str: 4 år.
Ændringer: ærmerne er strikket rundt på str.pinde indtil raglan begynder.

Kommentarer

  1. Sikke et par skønne Malthe-trøjer, du har lavet trods alt bøvlet ☺ vævestrik er hyggeligt, min mands dæxel trøje venter et sted i gemmerne 😉 skønne bøger, du har hentet hjem, der er til mange timers strikkeglæde 😊

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo