2 projekter

Er blevet færdige.
De er ikke til mig men strikket for andre.
Den første hals er strikket for en kollega. En hals i Drops Puna. Ren alpaca. Udemærket garn til prisen men ikke egnet til store projekter da garnet bliver tungt.
Modellen hedder Winter wired nr.173-21 fra Drops. Jeg nåede ikke at veje den men der er brugt lige i underkanten af 3ngl.

Den næste "hals" er strikket for fruen af et vennepar vi har. Hun ønskede en hals som kunne snoes rundt om halsen.  Den er strikket rundt i udelukkende ret og vrang. Garnet er Lana Grossa Alta moda fine. Meget blødt og lækkert. Også her er brugt i underkanten af 3ngl á 25gr. Alligevel vejer den kun 35gr. Så nøglerne har ikke vejet 25gr.stk. Jeg skal blive bedre til at veje garnet inden jeg strikker med det.

Strikkeåret 2017 kommer til at stå på strik for/til andre. Nu vil jeg have det strikket så jeg kan koncentrerer mig om strik til mig for listen er lang.
Sneakpeak på Malte trøjen til en kollegas søn. Er nu nået til indtagningerne inden ærmeaflukning.

Kommentarer

  1. Fine ting! Drengeblusen ser virkelig lovende ud. Det er så flot med mosaikstrik/vævestrik, selv om det er lidt langsommeligt.
    Det med at strikke for andre? Åh, hvor jeg savner at strikke noget til mig selv! Forhåbentlig snart.

    SvarSlet
  2. Den trøje bliver simpelthen så fin :-) Og så er der nogle der bliver glade for de dejlige ting, du strikker til dem :-) Jeg synes det er rarest at blande, så man også får lidt selv indimellem ;-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo