mandag den 22. februar 2016

Opsamling del. 3

Som skrevet i et tidligere indlæg vil jeg vise billeder af de to strikkede projekter jeg fik lavet i 15.
Blusen lodret og vandret af Jytte Slente er den ene ting. Den er strikket i Mayflower alpakka 300g. Det er ren lagergarn. Så det gav lidt (meget lidt) plads i garnskabet.😉
Den anden er en gentagelse, Kaprifolie skuldersjal også i Mayflower alpakka, også lagergarn ca.140g gik til det.
Ingen fakta bokse denne gang.
Nu vil jeg se at få strikket kanten på sjalet jeg har gang i fra drops.
Hav en dejlig dag til jer som læser med....

8 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Hvor er det et usædvanlig smukt sjal og sikke en skøn farve.
Bluse er også lækker, lige sådan en man vil elske at have i skabet.

Lene Zaar sagde ...

Hej Pia,
Hvor har du opskriften på sjalet fra? Når jeg googler det, får jeg kun henvisninger til din blog :-/

Pia sagde ...

Hej Lene.
Sjalet ligger til gratis download på Filcolanas hjemmeside.
Det kan strikkes større og også i en trekantet version.

Lene Zaar sagde ...

Tak skal du have Pia.
Ses vi hos Lykke i næste måned?

Pia sagde ...

Desværre ikke. Arbejder denne weekend. :-(

Lona sagde ...

Hvor er det en sød bluse og en dejlig farve {;o) øv at vi ikke ses hos Lykke, det ville have været så hyggeligt - nu plejer vi jo!!

Pia sagde ...

Hej Lona.
Mange tak ang. Blusen. Ja vi "plejer" jo at mødes hos Lykke. Men i 15 var der 53 uger dvs at i 16 ændrede jeg så arbejdsuge. Det gør at jeg kun kan deltage hvis der er en kollega som vil bytte vagten. :-(

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er det et par dejlige projekter - flot, flot bluse, men Kaprifoliesjalet er altså også bare flot i den farve :-)