Det er sommer det er sol og det er søndag...

nå sommer er det nu ikke, men vejret er så flot. Jeg bliver i helt godt humør af det.
Det er nu noget tid siden jeg har "været her", men jeg har prøvet at følge med "derude". Jeg arbejder som en hest og strikkeriet går yderst sløvt for sig, men sådan er det at have fast job + vikarjob. Troede egentlig ikke at jeg ville være så glad for det, men det er jeg overraskende nok.
Jeg er for noget tid siden blevet færdig med en hygge-vams-trøje-jakke-ting. Den er (syntes jeg) ej for køn men dejlig varm. Den bliver bestemt ikke luftet andet end herhjemme, men det var også hele tiden meningen med den.


FAKTA.

Design: Drops.
Garn: Løve Garn - Symfoni 100% Merinould.
Fra lager: Ja :-)
Anvendt: Ca. 14 nøgler a´50g. Der blev en rest i overskud.
Farve: Pink-lilla-blå meleret.
Købt hos: Strikkestedet for nogle år siden.
Pinde: 6mm Knit Pro Rosewood.
Str: Xl.
Jeg har allerede brugt den en del, både åben og med en lukkepind. Den er dejlig varm på kolde aftener.

Selvom jeg arbejder en del har jeg dog haft tid til at snuse rundt på nettet.
Det er blevet til flg. indkøb.

Fra BC Garn har jeg købt 3 farvekort( ej vist på billedet.) Jeg er tilhænger af at kunne se farverne rigtigt før et evt. køb. + 2 Addi Swing hæklenåle i str. 3 og 3 1/2mm. De bliver spændende at afprøve (engang med tiden) :-)
Fra Ho´strik kom der opskrifter på Susanne af Ellen Holm, SuperKarlas poncho og Sjal i dominotern begge af Karen Noe som nu sælger sine opskrifter uden garn.
Fra Sommerfuglen strikkekittet Afrodite fra Kastaniestrik. Jeg skulle ind og købe en fødselsdagsgave til en af pigerne jeg er i fødselsdagsklub med og mente jeg havde fortjent en lille gave selv.

Derudover har jeg disse to liggende som også skal på pindene (når jeg er færdig med den nuværende liste) Garnet er Geilsk bomuld og lammeuld. Meget lækkert at føle på og farverne er så flotte. Nu kan listen for igangværende projekter godt skrumpe - Meget hurtigt. :-)


Nu vil jeg hoppe over i sofaén, pleje resterne af min forkølelse som jeg har været nedlagt af et par dage, strikke og se film.
Hav en dejlig søndag i det skønne vejr.

Kommentarer

  1. Jeg synes din trøje-jakke-ting er ret så flot. Farverne er da totalt fede, og når den så oven i købet også er varm og blød - så kan det ikke være bedre! Spændende ting du skal i gang med - dem glæder jeg mig til at se mere til :-D
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Så inspirende billeder du tager. Kender alt til det med mere end et job. Velkommen i klubben

    SvarSlet
  3. Der er ikke noget som et arbejde, der kan komme i vejen for ens strikketid, men sådan er det jo bare.
    Det er lækre sager du har indkøbt, jeg har også kit liggende til paneldebat og samlebånd, det er skønne farver du har valgt. Jeg kan nu også godt lide din hjemmehygge trøje. Hvorfor er den kun til hjemmebrug, den er da fin?

    SvarSlet
  4. hej Pia
    Spændende med de planerede projekter. Jeg er også vild med Geilsk garnet.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  5. Uh - det ser godt ud! Både den færdige trøje og dem du skal have lavet.

    SvarSlet
  6. Tak for hilsen.
    Ja jeg synes da at din hyggevams ting ser rigtig dejlig ud, skøn farve, det ser også ud til at den er både varm og god.
    Tag den bare med udenfor hjemmet, det fortjener den, at blive set af andre mener jeg.

    SvarSlet
  7. Det er da skønt med en dejlig trøje til hjemmebrug (og den kan du da også sagtens tage på i byen efter min mening).

    Skønne modeller der ligger og venter på dig og strikketid - især de geilske er jeg vild med!

    SvarSlet
  8. Jeg troede du solgte garn ;-) Men du kan selvfølgelig ikke købe de dejlige projekter uden garn, så der var jo ikke andet at gøre ;-)

    SvarSlet
  9. Jeg kan godt lide din vams.
    Kunne endda finde på at lave en tilsvarende :-)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo