Kongeriget.

Jeg blev på 2x8 timer færdig med et minikongerige i mayflowers alpakka.

Og der gik kun 2x50g. Iflg. opskriften skal der bruges 3x50g. Garnet blev vejet inden brug og det færdigemål passer. ?? Nu ligger jeg så inde med et ngl i en farve der ikke lige er mig, men det kan så bruges til kant på et nyt. Et nyt er jeg også allerede igang med. Det bliver strikket i Japonica Rainbow af Karen Noe. Utrolig lækker kvalitet bestående af 70% lammeuld & 30% silke. Farven hedder Blåregn.

Egentlig skulle det ikke vises frem nu, da det ikke er færdigt, men jeg kunne ikke lade være. Jeg er sikker på det bliver mit nye foretrukne tørklæde.

Kommentarer

  1. Hvor er det smukt, Pia, jeg har også et kit liggende - mit skal strikkes i lys grå soja-garn :-)

    Men jeg må indrømme, at jeg savler helt og aldeles over Karen Noe garnet, nej hvor er det smukt og så lige i MINE farver - det bliver helt fantastisk flot :-) Kan godt forstå, du ikke kan vente med at vise det frem :-)

    SvarSlet
  2. Du er godt nok hurtig på pindene! Jeg er ligesom Lene helt vild med Karen Noe-garnet.Vidste slet ikke, at hun lavede flerfarvet garn. Smukke sjaler!

    SvarSlet
  3. Jeg brugte lidt af det tredie nøgle, så det er nok med for en sikkerheds skyld.
    Karen Noes Japonica er bare dejligt, jeg har strikket hendes flettesjal i en sølvgrå farve.

    SvarSlet
  4. Det er super flot, jeg kender ikke garnet men tror at det er en fejl ;-)

    SvarSlet
  5. Lene: Det anede mig du ville være vild med farverne, tro mig du må simpelhen købe det for det er helt vildt smukke farver. Glæder mig iøvrigt til at se dit i grå soja.

    Irene: Du kan få garnet i flere flotte farvemeleringer og ingen af dem jeg har set har skuffet mig, den ene smukkere end den anden.

    Helle 1 : Rart at høre for der står intet om strikkefasthed i opskriften, så jeg troede først det var dér den var gal, men målene passede uden jeg behøvede at hive i det. Karen Noe garnet var også købt til flettesjalet, men nu blev det til minikongeriget og der er garn nok til to og der er (formentlig) et ngl. i overskud.

    Helle 2: Helle du er gået glip af noget helt vildt lækkert garn. Det er så blødt og lækkert og farverne tryllebinder en til at det må med en hjem.

    SvarSlet
  6. Hej igen Pia

    Der ligger lige en award til dig på min blog :-)

    SvarSlet
  7. Hvor lækre farver.
    Og sjaler er så fint så fint.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo