En ulden affære men kun foroven..

for denne halsedisse er blevet færdig. Jeg tror egentlig ikke jeg har haft beskrevet/ fortalt om den og i så tilfælde så undskyld gentagelsen. Min underbo - (en ældre dame) hendes datter havde vist hende en halsedisse hun kunne tænke sig, men ikke med snoninger og plys som der ellers var på den, så jeg kom med flere forslag og det endte med en drops model. Dog i en forkortet udgave da den skal kunne bruges under jakken. Den er strikket på pinde som opskriften foreskriver og i samme garn, dog er der kun brugt 96 g, da jeg havde to ngl grå tilbage jeg ikke kunne finde et formål med umiddelbart! Hmm mærkeligt? Nå men den blev altså afleveret til underboen idag og der var meget begejstring i stemmen, hun mente den ville falde i smag. Det får jeg så først af vide i september når datteren bliver 42. Jeg er selv blevet lun på den men skal jeg lave en til mig selv, ja så skal den sandelig være "original" i størrelsen da den er helt vild lækker.
Ja den ser s.. noget skæv ud på sidste billede, men garnet og modellen er meget "elastisk".

Jeg har også fået taget et nyt billede at på´fen og håber at farve"meleringen" bedre ses. Døm selv.

Kommentarer

  1. Den ser rigtig lækker ud den halsedisse, så der er en der bliver glad:)

    SvarSlet
  2. Det er dog en utrolig flot påfugl, man kan godt ane farvespillet- smukt :-)

    Halsedissen ser også kanonlækker ud :-)

    SvarSlet
  3. Lækker halsedisse. Men hvad er det for en Drops opskrift du har brugt?

    SvarSlet
  4. Hej Britta.

    Det er 108-23. Jeg kan simpelhen ikke få linkene til at virke i øjeblikket, uanset hvad jeg gør. Hver gang havner man på en svensk hoastmaster.

    SvarSlet
  5. Hvor er det en fin halsedisse-netop ikke med en masse pling og pang men helt enkel. Det er bare superflot i farven dit påfuglesjal.

    SvarSlet
  6. Hej Karin.

    Mange tak for "roserne".
    Halsedissen er rigtig sød og supernem at lave, så den skal jeg også eje en af med tiden.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo