1. gentagelse


Så blev den anden påfugl færdig. (oprindelig den første) Det holdt lidt hårdt hvad garn angår, næsten 300g og hvis ikke jeg havde undladt at strikke nogle af gentagelserne, ja så havde der ikke været garn nok. Garnet har jeg haft liggende i lidt over 1 år, så chancerne for at supplere med bare et enkelt ngl havde været nok (helt sikkert) umuligt. Det er meget svært at fotografere farverne så der ydes retfærdighed, så det må i have tilgode.


Sjalet er blevet mindre som jeg også ønskede. Det er strikket på p. 3.5 og strikket i LANG bébé color, superwash - ren ny uld.

Kommentarer

  1. Det er bare SÅ flot...jeg har selv et liggende som bare mangler at blive blokket, må se at få det gjort!

    SvarSlet
  2. Åh ja, den påfugl er blevet rigtig flot - det er sådan et smukt mønster - jeg strikkede en sidste sommer i lignende farve og övervejer også en to ér :-)

    SvarSlet
  3. Lona, hvis det er den samme påfugl som du talte om da min første var færdig, ja så kan jeg kun sige; kan du så komme igang! :-)

    Lene,ja det er helt bestemt et sjal som godt kan tåle gentagelser. Skal helt sikkert lave flere, har bare brug for at se / strikke på noget andet nu.

    SvarSlet
  4. Jeg syntes at det er et rigtig flot sjal, men et stort arbejde:)

    SvarSlet
  5. Rigtig flot farve til lige præcis det sjal. Må have været et kæmpe arbejde at strikke.

    SvarSlet
  6. Superflot! og god ide at lave det mindre - jeg har kigget på det, men vurderet det til at være for stort...

    SvarSlet
  7. Hej Marianne og "Mormor". Det er også et stort arbejde, men resultatet bliver så flot at man næsten glemmer de 545 masker der sidder på pinden til sidst og som skal afhækles.. Pyh!

    Hej Lone. Tak for din hilsen. Mht sjalet´s størrelse, iflg. opskriften bruges p.3.5mm og holder man den ja så bliver sjalet næsten som et alm sjal størrelse mæssigt. Denne gang har jeg undladt nogle gentagelser da garnet ellers ikke ville have rakt.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo