Værktøj og strik.

Har du noget tilbehør i din strikkesamling som bare gør dig glad at se på?
Jeg har...nu!😊
Garnvinder eller paraplyvinder om du vil. Så' 2 på DBA som jeg bare måtte eje. Den ene ældre end den anden, noget slidte men det er rent patina og historie. Desuden fandt jeg én i Italien via Etsy og den kom ret hurtigt.
Jeg blev så grebet af gamle strikketing at jeg også " forkølede" mig på en vindepind/ nøstepind fra 1800 tallet. Om jeg nogensinde for brugt den tvivler jeg på men den er bare så fin. Den har en lille kugle indeni som blev brugt som sladrehank i gamle dage når mutter vandt garn op.

På strikkefronten strikker jeg, når tiden tillader det på 4 udgaver af Nordic spring jacket af TrineP. De strikkes i hhv. Englegarn merino. Englegarn Pure og den sidste i Gepard wild&soft og en tynd kidmohair som strikkes sammen.
De næste 6 af slagsen er på plads i hovedet for modellen er nem at strikke og en god oversize trøje kan vel altid bruges😊 ja idéer er der nok af. God weekend "derude".

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo