Malte 1.

Malte trøjen er efter mange udfordringer nu endelig færdig.
Udfordringerne var dels egne fejl og dels opskriften. Omstrikning da jeg opdagede at jeg strikkede med både 3 og 3 1/2 mm. pinde og den derved trak skævt i den ene side. Ærmerne blev strikket som opskriften anviste men jeg var utilfreds og hyllede dem op og strikkede dem som jeg mente blev bedst. Det blev ikke helt som jeg ønskede og lektien til næste malte trøje er lært.  Trøjen blev afleveret igår og Malte's mor blev meget glad.  Jeg satte orange ugle knapper i da jeg syntes det passede meget godt til den turkise kant.
Der er brugt langt fra den anbefalede garnmængde så der er nok til én mere i mindre str.
Jeg er igang med en malte trøje mere (ca. halvvejs igennem) som en anden kollega skal have til sit yngste barnebarn.
Vævestrik er faktisk sjovt/hyggeligt omend det tager en anelse længere tid at strikke. Så hyggeligt at jeg har lånt Anette Danielsen's vævestrik med japansk islæt. Så når det bliver "mig" strik skal jeg da helt sikkert strikke noget fra bogen.

FAKTA.
Design: Malte af Rachel Søgaard.
Garn: Drops Flora
Fra lager: Niks, købt på tilbud.
Anvendt: 211g. totalt.
Farve: 03 lysegrå, 05 koksgrå og 12 turkis.
Købt hos: Strikkes.dk
Pinde: 3 og 3 1/2 mm. Gik 1/2 nr. op på begge pindestr. ifht. opskriften.
Str. Strikket i str. 4 år.
Ændringer: Ærmerne's 1. og sidste m. er strikket ret.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo