En tur til Grønland

får man nærmest ved bare at kigge i denne flotte bog.
Bogen er af Aviaaja Kleist Burkal og fortæller om grønlændernes brug af perler på klædedragter. Såvel alm. hverdagstøj og deres festdragter/ nationaldragter. Aviaaja strikker pulsvarmere med perler til store og små, den ene flottere end den næste og tilsidst har man lyst til at lave dem alle. .

Jeg har lavet et enkelt par i lilla drops alpaca med perler i changerende lilla glas. Der mangler nu kun en hæklet kant mod håndledet. Desuden greb det lige mig for et øjeblik og der er nu slået op til endnu et par med mit stjernetegn på.
Hvis du ikke har bogen så lån den på biblioteket og nyd de flotte billeder der er i bogen uanset om du er til pulsvarmere eller ej.

Kommentarer

  1. Wow sikke et arbejde og hvor er det blevet flot.

    SvarSlet
  2. De er usædvanligt fine, sikken et smukt mønster - sjovt nok har jeg lige set pulsvarmere med perler her også http://dortheivalo.blogspot.com/ men du har vist inspiration nok i den lækre bog :-)

    Den må jeg lige kikke nærmere på, for jeg synes "perlestrik" er smukt ;-)

    SvarSlet
  3. Tak for de fine ord mine pulsvarmere har fået. De er så hyggelige at strikke, og selvom det tager lidt tid at trække perler på så er resultatet fint.
    Lene, jeg så godt Dortheivalo´s pulsvarmere, og da havde jeg allerede købt bogen, og blev bare mere inspireret. :-)

    SvarSlet
  4. Virkelig flotte!
    Bogen er skrevet på önskelisten.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo