tirsdag den 27. januar 2009

Klar til at lette



Så blev min første påfugl færdig. Dvs. det er egentlig nr 2 jeg slog op som er finitto.


Der blev bøvlet lidt med den til sidst, først manglede jeg et nøgle garn, jeg havde set en anden blog hvor vedkomne havde strikket den i garn med en løbelængde på 160m pr. 50g havde brugt 7 nøgler. Ergo tænkte jeg at jeg havde nok i 7 nøgler med en løbelængde på 180m pr 50g var nok ,men ak nej. Så efter at have kontaktet omkring 30 forhandlere lykkedes det endelig at fremskaffe det manglede. Så nåede jeg p.218 og så til min store ærgelse at jeg havde glemt et omslag på p.216, trævle, trævle op og forfra. MEN! senrer på p.218 var der igen et manglende omslag på p.216 så om igen- hvilken brølere. Nu er det endelig færdigt og antallet passede til sidst.


Jeg er ganske godt tilfreds, men ej med blokningen, havde lidt travlt og nålene blev nærmest kastet i, hvilket kan ses på billedet. Det må gøres om næste gang det vaskes.




Jeg fik også en simpel babyhagesmæk færdig. Jeg kan få to stk ud af et nøgle á 50g. Opskriften stammer fra Garnstudio - opskrift nr.17-25. Jeg har en masse safran liggende, men kun 1 ngl af hver, så det er en udemærket idé at bruge dem til denne model.
Her er lidt billeder...




11 kommentarer:

Helle : sagde ...

Hvor er det blevet flot dit sjal, det må være svær at strikke. God ide med at lave hagesmække af restegarn.

Pia sagde ...

Hej Helle.

Hvis man kan lace strik, som det vist nok kaldes, så er det lige til..Jeg er ikke for ferm til at forstå mønstre og slet ikke tekst, da det forvirrer mig, men dette faldt så nemt..

Karen-Ditte sagde ...

Deter superfint dit tørklæde, jeg har set flere forskellige påfuglemønstre - men dit er virkelig flot, og farven er er dejlig dyb. hvilke garn har du brugt?

Karin Grøn sagde ...

Du godeste hvor er det flot. Det må jeg også have lavet på et tidspunkt. Farven er jo helt perfekt. Det måtte godt være mit gulv, det lå på lige nu.

marianne sagde ...

Hold da op et flot sjal og det må have været et stort arbejde. Også sød hagesmække selvfølgelig.

Pia sagde ...

Karen- Ditte, jeg har brugt 8 ngl. Trunte fra Hjertegarn, men garnet har jeg ikke været tilfreds med. Der har været mange knuder undervejs + det var ujævnt spundet flere steder. Så jeg vil nok hellere vælge Sandnes Lanett, som faktisk er det samme, bare fra nogle andre selvfølgelig....

Karin, jeg forstår godt det måtte ligge hos dig, sådan har jeg det også med det i andre laver.. :-)
MEN...dette forlader ikke mig, hi,hi.

Marianne, måske er det dét også, men jeg syntes det har været rigtig spændende at lave og derfor ikke så stort et arbejde,når det nu interesserer en meget. Dog skal Ole lukøje altså ikke komme forbi.

Tak for alle roserne...

Tine sagde ...

WOW. Hvor er det bare flot!

Og så har du gang i et mere! Jeg er imponeret.

Fru Kahr sagde ...

Det sjal er bare SÅ flot! Det må have været et kæmpe arbejde.

Pia sagde ...

Hej Fru Kahr.

Mange tak og velkommen til min blog..

Mormorstrik sagde ...

Hvor er det påfuglesjal smukt. Og en skøn farve, der rigtig fremhæver mønsteret. Hvad garn har du brugt?
Hilsen Annie

Pia sagde ...

Hej Annie.


Mange tak.
Jeg har brugt Trunte fra Hjertegarn, og næsten 8 ngl.Det blev strikket på en p.4,5 men kan sagtens af hensyn til færdigt mål strikkes på en mindre p. Oprindeligt i opskriften bruges en p.3,5.