Opslag

2 x Pretty as a peacock

Billede
er blot 2 af 5 nyopstartede projekter. Den brune udgave strikkes i 1tr. Navia uno og 1 tr. Qoperfina på p. 3 1/2mm. Det blå strikkes i 1tr. Manos del uruguay Marina. Superlækkert og tyndt på p. 3 1/2mm. Sjalet har jeg strikket 3 gange før så mønstret er noget lettere at "huske" nu.

Det sløveste strikkeår

er netop sluttet. 2015 var det år hvor strikkepindende nærmest stod stille. Det blev til 1 par herrestrømper, 2 par hjemmehyggesokker til mig, 1 kaprifolie skuldersjal og 1 bluse af Jytte Slente. Ingen af disse projekter er blevet vist på bloggen. Det må jeg se om ikke jeg kan ændre på. Jeg mangler stadig at hækle 5 1/2 abe og de trækker tænder når jeg nu hellere vil strikke og når jeg så oven i købet får startet 5 nye projekter op ja så står hækleriet stille. Jeg vil prøve at få taget billeder af alle de nye projekter og skrive lidt om garnet der bruges i løbet af ugen. Til slut vil jeg ønske de som må læse med et forsinket men godt nytår. Jeg kan læse rundt i blogland at alle er kommet godt ind i 2016. Nogle med dejlige nye udfordringer. Det bliver spændende at læse med.

Slaphed på bloggen

Billede
skyldes tildels et hængeparti med nogle Kay Bojesen aber. Mangler stadig at hækle 9 stk. 3 af dem er næsten færdige. Jeg har ikke strikket så meget netop for at få gjort aberne færdige men det har kun resulteret i absolut ingenting. De nærmer sig betegnelsen hadeprojekt. Jeg håber lidt min julegave fra manden min kan få hæklenålen i omdrejninger. Det er et knit pro christmas edition royal sæt med spider i farver og kabler ligeså.  Lidt strømpegarn fra Regia og 2 af Susie Haumanns bøger kunne også fremskynde abernes færdiggørelse. Jeg håber.... og hækler videre.

Jeg øver mig på

Billede
abekatte narrestreger. Så et indslag i go' morgen danmark hvor Kreaposen fortalte om sine aber a la Kay Bojesen. Selvfølgelig skulle der hænge en hos mig men at hækle er absolut ikke min favorithobby.  Den første tog ca. 3 uger hvilket måske fortæller mit forhold til det at hækle. Den næste ca 1 uge og nu to aber på blot 3 dage. Tro nu ikke det er min nye bedste hobby... det er og vil sikkert altid være strikkpindene. Når aberne er færdige ( mangler nogle med farver) så kaster jeg mig over sangfuglene og turtelduerne også fra K.B. Det er heller ikke meget jeg har fået fra hænderne men jeg har været på 6 ugers update ifht. min udd. Noget vores kommune har tilbudt alle medarbejdere. ( ingen mulighed for at takke nej) Jeg har lige 4 dage endnu men det har været så godt og jeg kommer hjem med en masse nye indput og viden. Det meste vidste jeg nu godt men det er ikke altid man t...

Julestrømper

Billede
er det vist ikke helt. At de så er færdige inden jul er noget andet. Neonfarver er in og det kan være hamrende flot og enormt "for meget". For at undgå det sidste har jeg valgt kun at strikke tilbehør i neon farver. Det er blevet til 7 par strømper i 4 neonfarver. ( nu ved jeg jo godt at 7 & 4 ikke går op men manden nægter at gå i neonpink) hvorfor mon? Nå men fælles for alle par undtaget størrelsen er som følger. FAKTA. Design: hhv. Alm. Ribstrikkede og Mojo look a like strømper. Garn: Mayflower strømpegarn. Fra lager: Ja og nej..er indkøbt til formålet men har ligget i 13 mdr. Anvendt: Mellem 70- 73g. Pr.par. Farve: som billedet antyder. Dog er den orange mere orange end på billedet. Forestil dig den orange som den grønne. Der er knald på. Købt hos: ? Husker ej. Kunne være jeg skulle prøve med kokosolie. Videnskabelig vist er det med til at fremme hukommelsen.... Pinde: Knit pro karbonz 2 1/2mm. Str.pinde. Str: hhv 39 & 43.

Strikkeriet

Billede
har ikke haft meget fart på. Der har været andet som har fyldt min hverdag op. Jeg prøver at få listen med igangværende projekter nedbragt og lidt er det blevet til.. Et Camomille sjal, et tørklæde og 2par muffedisser. Sidstnævnte er brugt som indimellem strik og kommer mig tilgode nu hvor det begynder at være køligere udenfor. Camomille er endnu engang uden kvaster og stadig et stykke strik der ikke er vældig interessant men dog nemt at have med rundt omkring. FAKTA. Design: Camomille af Helga Isager. Garn: Drops Lace og Evilla 6/1. Fra lager: Jeps, begge kvaliteter. Anvendt: 101g. af Drops lace og 93g. Evilla. Farve: Lace fv.2020- lys camel & Evilla ? Men det farveskifter mellem brune og blå nuancer. Pinde: Knit pro 3,5 & 3mm. Iht. opskrift. Fakta. Design: Strik af Istex. Garn: Lodband einband. Fra lager: fået i overraskelsrspakke ved blogtræf i marts hos Violykke. Anvendt: 48g. Farve: 9281/ lysblå. Pinde: Knitpro symfoni 4mm rundpind. Fatka. Design: muffedis...

Kaprifolie 2.

Billede
Så er den 2. udgave af Kaprifolie også færdig, vasket og spændt ud. Det er stadig et nemt stk. strik bare det er ordentlig garn der bruges. Kvaliteten er denne gang ren luksus uld men selv efter vask er det noget kradsbørstig. Så der skal selvfølgelig et nyt på pindene igen for en blød lækker sag må jeg ha. Lidt kedeligt at gentage fakta så jeg nøjes med det mest relavante. FAKTA. Garn: amanda-m luksus uld. Anvendt: 69g. Farve: 9112/ Blå. Købt hos: amanda-m i Christiansfeldt. Farven passer fint på billedet. Så flot en blå farve.