Gaver, færdige projekter og lidt nyt.

Idag kom postbudet med en del. Da jeg skulle gå og mødte ham i døren, så han helt lettet ud. Jeg kunne endelig befri ham for det han slæbte på.
I "gaver på vandring" kom i dag en pakke fra Bettina. Den indeholdt en meget sød filtet taske i friske farver, en yndig nålepude, lidt selvforkælelse i form af en ansigtsmaske, en chokolademand, og et fint julekort. Jeg er meget glad for det altsammen og jeg har allerede besluttet at tasken skal bruges som strikketaske, for det er den stor nok til. Og sjovt nok har jeg selv opskriften på den fine nålepude liggende men aldrig selv fået taget mig sammen til at lave en. (jeg har nemlig ingen nålepude) TUSINDE TAK BETTINA. Det var en dejlig pakke at få.

D. 1 december meldte jeg mig til en hurtig omgang gave på vandring. Denne gang kun én gave. Jeg meldte mig til hos Kirsten og idag kom den sandelig også.

Den gemte på to hekse, en skrubbe handske og et meget flot kort. Jeg har igennem flere år brugt ligenøjagtig sådan en handske når jeg bader, det er altså værd at prøve hvis du endnu ikke selv har prøvet dem. TUSINDE TAK TIL DIG OGSÅ KIRSTEN.

I mit forrige indlæg fortalte jeg om en børnevest, som var færdig. Den er (formentlig) efter den go´e gamle opskrift på baby undertrøjer i rib. Men nem, strikket i 2 trd. trunte merino fra hjertegarn. Strikket i str. 4 år og forbruget er 200g. taget fra lageret.

Sokker i uld, bambus og polyamid/nylon og endnu en hals i riller er færdig. Jeg er rigtig glad for "halsen", den er nem at have med at gøre og den luner godt på ryg, bryst og hals og den fylder meget lidt under jakken.

Så strikkes der i Delight fra Drops. Jeg er (igen) igang med en hals i riller. Farverne er utrolig flotte, jeg fanger dem dog ikke helt på billedet, men wow. Dog er det lidt som hjertegarns kunstgarn lidt tyndt hist og pist og nogle steder ikke spundet godt nok.

Mon ikke det går alligevel. Jeg glæder mig ihvertfald til at se det færdige resultat. God weekend til alle.

Kommentarer

  1. Dejlige gaver og hvor er det en fantastisk fin taske :-)

    Du har da haft gang i en del projekter, halsen og sokkerne er jo lige i øjet på denne årstid - jeg er spændt på at se, hvad du får ud af Drops Delight - jeg har endnu ikke prøvet det, men følger nøje med i andres projekter :-)

    SvarSlet
  2. Det var da en dejlig gave. Ja den undertrøje med knapper går man aldrig galt af- den holder altid.
    Det er fine ting du har gang i for tiden

    SvarSlet
  3. Det var nogle rigtig fine gaver du har fået, tasken er jeg bare vild med.

    Vesten er super dejligt !

    SvarSlet
  4. Hej Clemme.
    Mange tak.
    -----------------------------------
    Hej Lene.
    Ja det var dejlige gaver at få..
    Sokker kan man altid bruge og halsen er jeg virkelig glad for, så glad at der skal laves flere af dem..Delight´en er jeg ikke vidre imponeret af, der findes bedre alternativer.
    -----------------------------------
    Hej Karin.
    Undertrøje eller vest, modellen er god til børn. Tak iøvrigt.
    -----------------------------------
    Hej Helle.
    Tak, det var en overraskelse da jeg ikke tidligere har deltaget i gaveleg. Det er ikke sidste gang. :-) Vesten syntes jeg også er blevet helt god og jeg er spændt på om modtageren´s mor er enig.

    SvarSlet
  5. Hold da op,sikke fine ting du har strikket.

    SvarSlet
  6. Hej Lotte.

    Mange tak.. :-)

    SvarSlet
  7. Uha sikke mange spændende ting, der er gjort meget ud af gaverne.

    SvarSlet
  8. Må jeg have lov til at begave dig lidt mere?
    Garn er på vej til dig, så vil du vil være så sød at skrive dit navn og adresse i kommentarfeltet på min blog, tak?
    Det slettes naturligvis.

    SvarSlet
  9. Pia, jeg har været lidt i tænkeboksen i dag mht. løbelængden.
    En omgang på haspetræ er 1½ meter. Hvis du tæller trådene imellem 2 hvide bomuldstykker, så skal du gange trådene med 1½ meter. Sådan finder du løbelængden...

    SvarSlet
  10. Pia, jeg har været lidt i tænkeboksen i dag mht. løbelængden.
    En omgang på haspetræ er 1½ meter. Hvis du tæller trådene imellem 2 hvide bomuldstykker, så skal du gange trådene med 1½ meter. Sådan finder du løbelængden...

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo