Ugler i mosen.. ?

Eller skulle jeg sige på hovedet. :-)
Indimellem alt det andet jeg har gang i har jeg fået strikket 3 huer med ugler.
Den første (som ligger bagerst) er strikket 100% efter opskriften og den jeg mindst kan li´.
Nr. 2 som ligger øverst er ligesom jeg ønsker en hue skal være. Der er lavet flere ændringer undervejs.
Der er kun syet knapper på hveranden ugle, for jeg er ikke vild med overpyntede ting.
Den i midten er strikket til min far, han så min og ville da også gerne have en. Den er strikket i Drops merino extra fine og der er gået 80g til den og endnu en ændring er at ribkanten er forlænget til det dobbelte.
Opskriften er herfra
Han var ikke interesseret i øjne på uglerne.. :-) Tror han syntes det ville blive en tand for tøset..

Derudover har jeg fået en børnevest, et par sokker og endnu en hals færdig.. Jo jo jeg får skam noget fra hånden, dog mest småting, min trøje ligger stadig i kurven og vil ikke springe op i mine hænder.. Det kommer nok....en dag.

Kommentarer

  1. Fine uglehuer! Hvor har du opskriften fra?

    SvarSlet
  2. Sikke søde uglehuer, jeg har lavet et par kjoler med dem på.

    SvarSlet
  3. Hej Irene.
    Tak. Opskriften fandt jeg på siden penguin perls. Jeg sætter linket på så andre også kan få glæde af den. Tanketorsk at det ikke blev gjort før.

    Hej Lotte.
    Mange tak. Ja de ugler findes jo på en del efterhånden.
    Jeg har også opskrift på en hals, muffer og halstørklæde som skal laves, så jeg kan få et sæt.

    SvarSlet
  4. Nej, hvor er de SØDE :-) Det er da de fineste huer, jeg har set længe. God ide med øjne på hveranden - det ser rigtig flot ud :-)

    SvarSlet
  5. Meget, meget søde huer!! Måske et nyt projekt??

    SvarSlet
  6. Hej Lene.
    Mange tak. Det lykkedes mig at finde knapper så små at de kunne bruges til øjne.

    Hej Lone.
    Også mange tak. Huerne i den petroleumsblå er drops karisma og der gik ca. 60g til én hue. De tager ikke lang tid at lave. En dag pr. hue.

    SvarSlet
  7. De uglehuer er fantastiske- Den må jeg bare prøve en dag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo