Jeg er her endnu, jeg har ikke været så meget på pc´eren i denne uge.
Jeg har dels strikket og lavet alt mulig andet. Jeg er blevet færdige med et par sutsko alias skóleister. Jeg har et par i forvejen og de er lækre at have på når man ikke vil have strømper på men samtig småfryser på fusserne.

De er strikket i raggsok garn og der er gået 60g til begge. I opskriften anbefales det at bruge 6 trådet strømpegarn, men de bliver ikke ligeså faste. Jeg er også igang med et par strømper i forholdsvis nyt strømpegarn købt her . Garnet er overraskende "besparende" jeg har kun brugt 30g til en strømpe i str. 39 og har endnu 20g tilbage. Så 3 ngl. giver 2 par strømper.

De 3 små plastik bokse på billedet er købt i Ikea for 16 kr. Jeg syntes de er geniale til at opbevare sine små strikkeredskaber i. Var egentlig ude for at købe 2 kroge til mit badeværelse, men dem jeg faldt for var så vind og skæve at de blev retuneret, fandt så nogle andre, men de var desværre udsolgte og kommer ? Fiskede ellers ret så kraftigt for at de solgte mig et par af deres udstillingsmodeller, da der mindst hængte 30 par, men ak, nej den gik ikke, selvom jeg med glæde ville have betalt fuld pris (29,- kr for et par) På´en igen en anden dag.


Kommentarer

  1. Ahhh de ser lige ud til at passe til nattens temperaturer på minus 10 grader. Måske kan de også opgraderes til natsokker ;-)

    SvarSlet
  2. Nej hvor er de futter bare søde. Hvor mange masker er du startet op med???

    SvarSlet
  3. Hej Dorthe.

    Opskriften har jeg fra Markno´s hp. Under inspiration- mdr. strømpe-septemper 2006-færøske sutsko. Håber du finder den.

    SvarSlet
  4. Dette med Ikea er en oplevelse for sig. Skulle have noget i sommers, men det havde de heller ikke, men det hängte i udstillingen. Jeg havde väret der flere gange med samme resultat. Jeg spurgte så pänt, men fik et nej til svar med tillägget: jeg ser ju ikke, hvad du gör, når jeg vender ryggen til! Og så rög det med hjem, pänt nedpillet fra udstillingen......

    SvarSlet
  5. Kære "samtal fra min trädgård".
    Det tænkte jeg også på, men "kyllingen her" turde ikke gøre sådan noget! :-) Men ærgeligt er det når man skal køre forgæves.

    SvarSlet
  6. Hej Pia. Du spurgte om str. på baby-dino trøjen. Den findes i 0-3 3-6, 12 og 24 mdr.

    Hilsen Rie

    SvarSlet
  7. Det er en rigtig lækker side du har fået banket ned her... tak for god inspiration.. hilsner fra Ærø

    SvarSlet
  8. Hej Charlotte.

    Mange tak for din hilsen.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Lidt har også ret.

Sidste 2020 projekt

En Mojo